Програма вивчення навчальної дисципліни «Психологія здоров’я і здорового способу життя» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія»
Предметом вивчення навчальної дисципліни є цілісне охоплення проблем психології здоров’я особистості; основні аспекти взаємовпливу позитивних (негативних) емоційних станів, способи психологічного захисту, профорієнтації, професійного довголіття, що може сприяти переглядові ставлення до способу життя особистості.
Інформаційний обсяг навчальної дисципліни
МОДУЛЬ 1
Загальні основи психології здоров’я і здорового способу життя.
Тема 1. Предмет психології здоров’я.
Поняття про психологію здоров’я. Місце психології здоров’я в інших галузях наукових знань. Здоров’я людини в контексті психології. Базові визначення стану здоров’я. Фактори підвищення рівня психічного здоров’я. Принципи забезпечення психічного здоров’я особистості.
Тема 2. Основні уявлення про здорову особистість.
Еталони здоров’я та здорової особистості в історичному й сучасному вимірах. Модель здорової особистості в теоріях зарубіжних дослідників.
Тема 3. Внутрішня картина здоров’я.
Основні складові частини внутрішньої картини здоров’я та її формування. Психічне здоров’я людини та позитивні емоційні стани. Психічне здоров’я людини й депресивні стани.
Тема 4. Психологічні механізми забезпечення психічного здоров’я. Психологічний захист особистості.
Саморегуляція стану та поведінки в забезпеченні здоров’я. Самоконтроль стану і поведінки в забезпеченні здоров’я. Механізми компенсації в забезпеченні психічного здоров’я. Психогігієна і збереження здоров’я людини. Усвідомлення себе і свого місця у світі. Соціальне здоров’я особистості. Захисні реакції і механізми особистості.
Тема 5. Особистість і стрес.
Поняття психологічного стресу та причини його виникнення . Поняття психологічного стресу та причини його виникнення. Особливості поведінкових реакцій людини устресових ситуаціях.
Тема 6. Психологія впевненості особистості.
Поняття про віру та довіру. Класифікація довірливих стосунків. Психологічні особливості впевненої в собі особистості.
Тема 7. Психологія професійного довголіття.
Основні шляхи розвитку особистості професіонала . Розробка гуманістично орієнтованої моделі професійного розвитку. Особливості психології дорослих людей у різні періоди життя. Шляхи продовження професійного довголіття.