Зображення курсу Психологічні особливості неповносправних
Психологічні особливості неповносправних

Мета курсу «Психологічні особливості неповносправних» є забезпечення студентів знаннями про основні психічні деструкти, порушення в структурі особистості з обмеженими можливостями, їх прояви та особливості поведінки; психолого-педагогічні методи впливу на таких осіб; ознайомлення з корекційними методиками з ціллю їх використання в подальшій професійній діяльності. Знання психологічних особливостей таких осіб необхідні студенту у майбутній професійній діяльності. Вивчення цих феноменів необхідне для розуміння механізмів, які забезпечують життєдіяльність таких осіб та формують методи управління їх поведінкою та навчальним процесом. Тому основними завданнями курсу «Психологічні особливості неповносправних» є наступні:

-         дати необхідні знання про функціонування психічної діяльності в нормі і її прояви в клінічній картині хвороби.

-          – дати необхідні знання про патопсихологічні властивості особистості з обмеженими можливостями;

-          навчити спеціаліста пізнавати структуру особистості неповносправних їх емоційну, вольову та інтелектуальну сфери;

-         розкрити психологічні деструкти особитості з обмеженими можливостями, враховуючи її діагноз;

-         ознайомити майбутніх спеціалістів з основними методами корекції поведінки і психотерапевтичного впливу та специфікою їх використання в майбутній діяльності;

-         забезпечити студентів необхідними знаннями з реабілітаційної допомоги особам з обмеженими можливостями.

-         навчити методам роботи з сім'єю, що виховує дитину з обмеженими можливостями.

Вивчивши предмет, студент повинен знати:

-         основні деструкти в психологічній структурі особистості із затримкою психічного розвитку, розумовою відсталістю, порушенням слуху, зору, мови, опорно-рухового апарату, синдромом раннього дитячого аутизму;

-         принципи роботи з сімями, які виховують дитину з обмеженими можливостями;

-         принципи роботи соціальних інститутів коректувальної спрямованості;

-         методи надання реабілітаційної допомоги.

Оволодівши дисципліною, студент повинен вміти:

-         розпізнавати основні відхилення, які зустрічаються в психіці осіб з обмеженими можливостями;

-         використовувати основні методи корекції поведінки таких осіб;

-         будувати комунікативні процеси з членами родини дітей з обмеженими можливостями;