Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Методи наукового дослідження у фізичній терапії та ерготерапії» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки магістрів 227. Фізична терапія та ерготерапія.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є методи наукових досліджень у процесі наукової та практичної роботи фахівців фізичної терапії та ерготерапії.Ця навчальна дисципліна є вступним курсом у доказовій практиці та методах наукового дослідження у галузі фізичної терапії та ерготерапії. Ця навчальна дисципліна дає змогу навчитися оцінювати отримані результати сучасної літератури. Ви здобудете знання у методах пошуку в базах даних, інтерпретації опублікованих досліджень та визначенні якості опублікованих досліджень для керування своїми клінічними рішеннями у практиці.
Ви зможете отримати знання щодо сучасних підходів до організації, проведення та представлення результатів наукових досліджень, зокрема систематичних оглядів та експериментальних клінічних досліджень.Предметом вивчення навчальної дисципліни є засоби і методи фізичної терапії при роботі з дітьми з органічними ураженнями нервової системи.
Міждисциплінарні зв’язки: дисципліна тісно пов’язана із іншими науками медико-біологічного циклу: анатомією, фізіологією, патологічною анатомією, патологічною фізіологією, пропедевтикою та семіотикою захворювань нервової системи, фізіотерапією, масажем, а також з теорією та методикою фізичного виховання, біомеханікою, терапевтичними вправами.
1. Мета та завдання навчальної дисципліни
1.1. Метою викладання навчальної дисципліни «Фізична терапія дітей з органічними ураженнями нервової системи» є набуття студентами теоретичних знань та практичних навичок для проведення фізичної терапії дітей з органічними ураженнями нервової системи.
1.2.Основними завданнями вивчення дисципліни “Фізична терапія дітей з органічними ураженнями нервової системи” є отримання студентом навиків щодо особливостей захворювань у дітей різного віку, проведення обстеження дітей та складання програми фізичної терапії, а саме: розробити і вміти застосувати методи та засоби фізичної терапії для реабілітаційного заняття з дітьми, оцінити вплив фізичної терапії впродовж часу занять при органічних ураженнях нервової системи у дітей.
1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати : особливості розвитку дітей різного віку, захворювання та порушення нервової системи характерні для дитячого віку, особливості застосування фізичної терапії у дітей з органічними ураженнями нервової системи.
вміти : проводити необхідні обстеження, визначати найбільш
проблемні сфери пацієнта та розуміти їх причину, обґрунтувати застосування тих
чи інших засобів та методів фізичної терапії дітей різного віку з органічними
ураженнями нервової системи, попередження загострень і ускладнень, відновлення
здоров'я і працездатності, враховуючи при цьому покази чи протипокази до їх
використання.
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 90_ години/ 3 кредити ECTS.
Навчальна дисципліна допомагає досягнути наступних програмних результатів згідно стандарту вищої освіти України, другий (магістерський) рівень вищої освіти, ступінь вищої освіти – Магістр, галузь знань – 22 Охорона здоров’я, спеціальність – 227 Фізична терапія, ерготерапія, спеціалізація – 227.1 Фізична терапія: ПР01, ПР02, ПР03, ПР05, ПР 06, ПР07, ПР08, ПР09, ПР10, ПР11, ПР12, ПР13, ПР14, ПР15, ПР16, ПР17
Сучасний стан вимагає високої професійної підготовленості фахівців з фізичної терапії та ерготерапії. Цей курс поглиблює знання студентів про фізичну терапію дітей - дисципліни з циклу професійної підготовки фахівців з фізичної терапії, ерготерапії, яка сприяє розвитку професійної майстерності та професійної кваліфікації майбутнього фізичного терапевта та ерготерапевта.
Курс «Фізична терапія у неонатології та педіатрії» розроблено з урахуванням вимог до змісту підготовленості фахівців галузі охорона здоров’я спеціальності фізична терапія, ерготерапія.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є засоби і методи фізичної терапії при роботі з дітьми.
Пререквізити: дисципліна тісно пов’язана із іншими науками медико-біологічного циклу: анатомією, фізіологією, патологічною анатомією, патологічною фізіологією, пропедевтикою та семіотикою внутрішніх захворювань, фізіотерапією, масажем, а також з теорією та методикою фізичного виховання, біомеханікою, терапевтичними вправами.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати : особливості розвитку дітей різного віку, основні захворювання та порушення характерні для дитячого віку, особливості застосування фізичної терапії у педіатрії.
вміти : проводити необхідні обстеження, визначати найбільш проблемні сфери пацієнта та розуміти їх причину, обґрунтувати застосування тих чи інших засобів та методів фізичної терапії дітей різного віку та з різною патологією, попередження загострень і ускладнень, відновлення здоров'я і працездатності, враховуючи при цьому покази чи протипокази до їх використання.
Навчальна дисципліна допомагає досягнути наступних програмних результатів згідно стандарту вищої освіти України, другий (магістерський) рівень вищої освіти, ступінь вищої освіти – Магістр, галузь знань – 22 Охорона здоров’я, спеціальність – 227 Фізична терапія, ерготерапія, спеціалізація – 227.1 Фізична терапія: ПР01, ПР02, ПР03, ПР05, ПР 06, ПР07, ПР08, ПР09, ПР10, ПР11, ПР12, ПР13, ПР14, ПР15, ПР16, ПР17
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Нормальний розвиток дітей
2. Фізична терапія дітей із захворюваннями основних систем організму
Фізична терапія в герентології та геріатрії
Геронтологія вивчає нормальний процес старіння людини, його основні прояви і чинники, що впливають на характер, темпи та інтенсивність старечих змін. З геронтології тісно пов'язана геріатрія - галузь медицини, що вивчає хвороби людей похилого та старечого віку.
Класифікації Європейського регіонального бюро ВООЗ
Що таке старість
Гіпотези старіння
Поняття: геронтологія, геріатрія
Старість, теорії старіння, гіпотези
Причини старіння, види
Темпи старіння
Основні прояви старіння
Зміни вищих психічних
функцій в процесі старіння
Психофізіологічні зміни при нормальному старінні
Фізична активність людей похилого віку
Медико-соціальна допомога літним людям в Україні. Геріатричні пансіонати
Харчування людей похилого віку
Геріартричні аспекти реабілітації
Ерготерапія, як складова геріартрії.