Програма вивчення навчальної дисципліни «Основи імунології» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки магістрів спеціальності 227 Фізична терапія та ерготерапія та у до “Положення про організацію освітнього процесу у Львівському державному університеті фізичної культури, ухваленого Вченою Радою університету 18.02.2015р., протокол №1-ВР.
Відповідно до навчального плану, вивчення навчальної дисципліни “Основи імунології ” здійснюється у І семестрі магістратури, коли студентом набуті відповідні знання з основних базових дисциплін - анатомії та фізіології людини, патологічної фізіології, біохімії, патологічної анатомії, пропедевтики внутрішніх захворювань. У свою чергу дисципліна “Основи імунології ” формує засади розуміння студентом запалення, яке є функцією імунної системи і з яким постійно буде зустрічатись фізичний терапевт і ерготерапевт у професійній діяльності, а також формує розуміння імунопатології, яка буде предметом фізіотерапевтичних та ерготерапевтичних втручань.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є професійна діяльність фізичного терапевта та ерготерапевта у хворих на автоімунні захворювання нервової системи, системні захворювання сполучної тканини, алергійні захворювання (бронхіальна астма), імунну недостатність та велика кількість захворювань, що супроводжуються системним запаленням низької інтенсивності.
Міждисциплінарні зв’язки: дисципліна тісно пов’язана із іншими науками медико-біологічного циклу: анатомією, фізіологією, патологічною анатомією, патологічною фізіологією, клінічною біохімією, методи обстеження у лікарському контролі, «Міжнародна класифікація функціонування,обмеження життєдіяльності та здоров’я»,
Організація навчального процесу здійснюється за кредитно-модульною системою.
Програма навчальної дисципліни складається з 1-го змістовного модуля:
1.Метою викладання навчальної дисципліни “Основи імунології” є сформувати у студентів уявлення про імунологію як загально біологічну науку, роль імунної системи у захисті від чужорідних антигенів, профілактиці інфекційних захворювань, формуванні імунопатології, яка визначатиме їх професійне мислення.
1.2.Основними завданнями вивчення дисципліни є:
1.2.1. ознайомити студентів з сучасним станом та перспективами розвитку імунологічної науки;
1.2.2. дати уявлення про концепцію імунологічного нагляду, роль імунної системи в регуляції інших систем організму;
1.2.3. сформувати уяву про перебіг імунодефіцитних станів, алергійних та автоімунних захворювань для ефетивності фізіотерапевтичних втручань.
1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
· анатомію органів імунної системи;
· фізіологію органів імунної системи;
· клітини імунної системи, їх функції;
· маркери клітин імунної системи (CD);
· цитокіни;
· молекули адгезії;
· антигени, антитіла, імуноглобуліни;
· комплемент та інші гуморальні фактори неспецифічної резистентності;
· механізми взаємодії клітин імунної системи;
· сучасну схему імунної відповіді;
· генетичний контроль імунної відповіді;
· регуляцію імунної відповіді; і
· мунобіологічну суть щеплення;
· імунологічну толерантність, аутоімунну патологію;
· механізми імунного запалення, алергійні реакції;
· вроджену та набуту імунну недостатність.
вміти:
· трактувати взаємозв’язок скарг хворого та робити попередню оцінку щодо ураження імунної системи організму;
· виявляти у пацієнта клінічні ознаки імунної недостатності;
· визначати показання та протипоказання до фізіотерапевтичних втручань у хворих з гострим та хронічним запаленням;
· визначати показання та протипоказання до фізіотерапевтичних втручань у хворих на автоімунні захворювання нервової системи, ревматоїдний артрит, системний червоний вовчак та інші;
· запідозрити на основі клінічних ознак ВІЛ інфекцію;
· пояснити пацієнту (родичам) необхідність щеплення.
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 90 годин / 3 кредити ECTS.